銀座NOW


土曜日の晩、久し振りに銀ブラを楽しんだ。普段買い物に行く場所は、いつのまにか新宿、渋谷、青山界隈になっていたが、落ち着いてウィンドウショッピングをするのもいいと思い、銀座に出かけた。

市場協会の角川さんから、銀座の松屋が改装されている、ブルガリもオープンすることを聞きつけ、新橋から銀座通りを歩き、みゆき通りまで行き、また銀座通りに戻って、店を見た。久し振りに行ってみて、ブランドの店が多くなっているのが目に付く。日本の資本ではなく、フランスやイタリア、イギリスなどの直営店が多くなっているのだ。ブルガリの店にも多くの若いカップルがいたし、カルティエの店もそうだった。デザインには興味があるが、商品を買おうとは思っていなかったので、必然的に花に目が行く。カルティエやルイ・ヴィトンの店には、決して大きくないが小気味よいほどのしゃれたアレンジがある。クリスチャン・トルチュのデザインであろうか、殆どパリの店と変わらない。パリのブランド店は花が小気味良いが、ミラノやバルセロナのブランド店の花はいまひとつと、国の花文化そのものを銀座でも垣間見ることが出来る。ブルガリやグッチなど、もう少し花にも配慮していくと、良いお客が取れるはずなのにと感じた。

松屋のブルガリの店は、12月8日にオープンでフランスのカルフールの幕張店開店も12月8日である。新陳代謝がきちんと行なわれている関東地方だからこそ、流通業でも外資ががんばれるのではと感じた。地方都市にどのように新陳代謝を活発にさせていくかがこの国の課題である。

Ginza TodayLast Saturday evening, I enjoyed looking around Ginza, which was after a long time since I last visited there. That idea came to mind, although I usually go shopping to Shinjuku, Shibuya and Aoyama, because Ginza has a calm atmosphere.

Mr. Tsunokawa of the Marketing Association told me that Matsuya Department Store in Ginza was under construction for renewal at that time and BVLGARI would be open. Then, I walked down on Ginza street from Shinbashi to Miyuki street and walked back to Ginza again to have a look around there and Matsuya Department Store. I found that more noble brand shops of foreign capital had been open. The BVLGARI shop was full of young couples as well as the Cartier shop.

When I stepped in BVLGARI, a lot of flowers, instead of fashion items, caught my eyes. I noticed quite a lot of stylish flower arrangements in BVLGARI and Louis Vuitton shops, where I could hardly found any differences from those shops in Paris because it was also designed by Mr. Christian Tortu, I guess. I could have a glance at the flower culture of each country such as Italy and Spain since the flowers in the shops from Paris were really sophisticated while those in the shops from Milan and Barcelona were not quite satisfactory. If only they could pay more attention to displaying flowers, they would attract more customers.

The BVLGARI shop in Matsuya Department Store is due to open on 8th December and the Makuhari branch of Carfurre is also due to open on the same day. Such positive activities of foreign capital companies in a marketing system is specified in Kanto area, where the economic renewal is been doing smoothly. The problem is how to make economic circulation more fluid in local cities.




2000/11/20 磯村信夫